Proste rysunki, które pomogą dziecku ćwiczyć angielskie wyrażenia: „can” i „can’t” ze zmysłami – nienaturalne dla Polaków konstrukcje.
Po polsku mówimy: „widzę”, a nie „umiem widzieć”.
Warto więc często i na różne sposoby oswajać dzieci z użyciem „can” i „can’t”.
Zamiast zakładać, że skoro powiedzieliśmy o tym dziecku, to powinno wiedzieć :-).
Co jest potrzebne?
Kartoniki z narysowanymi narządami zmysłów (buzia, oczy, nos, uszy)
Jak ćwiczyć?
Zaczynając od zdań bez przeczenia, kolejno nauczyciel pokazuje dziecku kartki i nazywa je pełnym zdaniem.
I can taste.
I can smell.
I can see.
I can hear.
Następnie dzieci losują kartki i same produkują zdania.
Można ćwiczyć to również w następujący sposób:
Dziecko losuje kartę i nazywa ją, np.: „I can see.”.
Kolejna osoba mówi: „He can see.” Po czym losuje swoją kartę i mówi np.: „I can hear.”
Podobnie można zrobić z rysunkami obrazującymi przeczenia.
I can’t smell.
I can’t see.
I can’t hear.
Takie schematyczne rysunki można rysować również na bieżąco: na tablicy, na kartce, na chodniku kredą, itd.