CAN/CAN’T

Proste rysunki, które pomogą dziecku ćwiczyć angielskie wyrażenia: „can” i „can’t” ze zmysłami – nienaturalne dla Polaków konstrukcje.

I can I can't

Po polsku mówimy: „widzę”, a nie „umiem widzieć”.

Warto więc często i na różne sposoby oswajać dzieci z użyciem „can” i „can’t”.

Zamiast zakładać, że skoro powiedzieliśmy o tym dziecku, to powinno wiedzieć :-).

Co jest potrzebne?

Kartoniki z narysowanymi narządami zmysłów (buzia, oczy, nos, uszy)

Jak ćwiczyć?

Zaczynając od zdań bez przeczenia, kolejno nauczyciel pokazuje dziecku kartki i nazywa je pełnym zdaniem.

taste

I can taste.

I can smell

I can smell.

I can see

I can see.

I can hear.

I can hear.

Następnie dzieci losują kartki i same produkują zdania.

Można ćwiczyć to również w następujący sposób:

Dziecko losuje kartę i nazywa ją, np.: „I can see.”.

Kolejna osoba mówi: „He can see.” Po czym losuje swoją kartę i mówi np.: „I can hear.”

 

Podobnie można zrobić z rysunkami obrazującymi przeczenia.

I can't taste
I can’t taste.

I can't smell

I can’t smell.

I can't see.

I can’t see.

I can't hear

I can’t hear.

 

Takie schematyczne rysunki można rysować również na bieżąco: na tablicy, na kartce, na chodniku kredą, itd.