Zegar z porami roku zrobiony z materiału może uatrakcyjnić ćwiczenie nazw pór roku.
Dzieci po zakręceniu wskazówką mówią jaka to pora roku:
„L’hiver” albo „C’est l’hiver”
„Le printemps” lub „C’est le printemps.”
„L’été” lub „C’est l’été.”
„L’automne” lub „C’est l’automne.”
Dzieci bardziej zaawansowane mogą wymienić co widzą na obrazku danej pory roku.
np.„C’est l’hiver. Il neige.
Je vois un bonhomme de neige. Il a deux yeux noirs et trois boutons.
Je vois un arbre sans feuilles”.
Wariant I
Zegar na zdjęciu zrobiony jest z resztek materiału przyklejonych na dykcie oraz innych dodatków (modelinowe liście, wiśnie z czerwonych koralików).
Mechanizm wskazówki wzięłam ze starej gry, naklejając na niego kolorową dużą wskazówkę z tektury.
Wariant II
Można zrobić też planszę bez wskazówki.
Wówczas dzieci mogą rzucać czymś lekkim, np. pomponami i mówić na jaką porę roku trafiły.
Można wykorzystać ten pomysł jako projekt plastyczny dla dzieci.