Kamienie pomalowane mazakami permanentnymi lub farbami mogą posłużyć na różne sposoby.
- Opatrzenie się z typowymi elementami krajobrazu Antarktydy (powierzchnia lodowa, lodołamacze, zorze polarne, pingwiny, foki i wieloryby, ale już nie niedźwiedzie polarne, które żyją na północy). Obok kamieni można zaprezentować dzieciom zdjęcia z Antarktydy.
- Stworzenie swojej wersji kamieni, a dzięki temu par, z których można zrobić grę w pary.
- Losowanie z woreczka i tworzenie opowieści w kolejności wylosowania – zarówno po polsku jak i w obcym języku (Był/a sobie kiedyś na Antarktydzie … , Once in Antarctica there was a …, Il etait une fois en Antarctique …)
- Pokazywanie i zgadywanie narysowanych przedmiotów (pingwin idący z nogami złączonymi i rękami przy nogach a dłońmi jak płetwy, foka na podłodze na podniesionych rękach, lodołamacz – ręce tworzące ostrze i sunące do przodu, góra lodowa z własnego ciała wygiętego w kłąb, zorza – ruch ręką jakby ktoś malował niebo, itd.) Można to zadanie rozbudować w przedstawienie teatralne o Antarktydzie.