Właściwie jest to początek pisania i jednocześnie czytania dla małego dziecka.
Wszystko zaczyna się od umiejętności słuchowego rozpoznania dźwięków stojących za literami oraz znajomości wyglądu liter.
Zaczęłam od samogłosek a i o, ponieważ łatwo je długo wymawiać a znalezienie przedmiotów nie przysparza wiele trudności.
Zestaw zawiera:
litery „o” i „a” (zarówno dużych jak i małych) wyciętych z filcu z „mechatą” lub zwykłą powierzchnią
oraz
przedmioty, których nazwy zaczynają się na „o” i „a”
Jeśli ktoś czuje, że łatwiej mu zacząć tylko od małych liter to nic nie stoi na przeszkodzie.
Zadaniem dziecka jest:
1.odpowiedzenie na pytanie co słyszy na początku danego wyrazu
2.rozróżnienie liter „o” i „a”
3.dopasowanie wyrazów do początkowych liter
(Uwaga! Małemu dziecku łatwiej zrozumieć zdanie: „Co słyszysz na początku kiedy mówię: „okno”?” niż „Na jaką literę zaczyna się wyraz „okno”?”.)