Na warszawskich warsztatach skrzypcowych miałam przyjemność trafić na niezwykłą lekcję nut dla małych dzieci.
Prowadząca po początku dotyczącym wyglądu i długości nut rozwiesiła na ścianie główne rytmy skrzypcowe metody Suzuki
(„mama mówi stop stop”, „mam domek dla lalek”, „ruda wiewiórka” i „czekolada”).
Zadaniem dzieci było odnalezienie każdego z czterech rytmów wśród rozrzuconych otoczaków.
Następnego dnia, jedna z mam zapytała mnie pokazując wybrany kamień: „Mój synek mówi, że to 'czekolada’. Czy to prawda?”
Już w domu uświadomiłam sobie, że dla grających tzw. rytmy kurkowe dzieci, kamienie są świetne do wykorzystania w codziennych ćwiczeniach!
Nawet jeśli najpierw będą rozpoznawać nuty po wyglądzie kamienia albo kolorze nut.
Dla innych może to być ćwiczenie na wyklaskanie odpowiedniego rytmu.
Wykorzystanie do tego kamieni jest fantastyczne!