What is missing to stary pomysł na ćwiczenie słówek, który można regularnie stosować do powtórek zmieniając tylko chusty i przedmioty.
Zabawa polega na zapamiętywaniu rzeczy, zauważanie i nazywanie czego brakuje.
Właśnie to jest fantastyczną stroną tego ćwiczenia – podkreślenie innego celu niż tylko powtórka słówek angielskich.
Zaczyna się od rozłożenia wybranych przedmiotów.
Warto przypomnieć ich nazwy i upewnić się, że wszyscy je pamiętają.
Następnie nakryć przedmioty chustą (im cieńsza i bardziej „lejąca się” tym efektowniej wychodzi ćwiczenie).
Podnieść jeden z przedmiotów razem z chustą i zapytać czego brakuje: „What is missing?”
Jeśli uczniowie nie mają pomysłu, pomocą może być nazwanie przedmiotów, które pozostały.
Na koniec po odgadnięciu lub długotrwałym milczeniu pokazać co się zabrało razem z chustą.