Pantomima jest sposobem na ćwiczenie nowych słówek.
Załóżmy, że chcielibyśmy pokazać dzieciom nowe wyrazy, które pojawiły się w piosence albo tekście.
Razem z dziećmi wybieramy gesty, które będą ilustrować nowości.
Nie muszą być najlepsze z możliwych ani super racjonalne.
Ważne, żeby wszyscy się na nie zgodzili.
Np. „bowl” to mogą być złożone w kształt miski ręce:
„table” – jedna ręka jak noga, druga nad nami jak blat:
„rabbit” – palce układają się w kształt głowy królika:
„bird” – ręce są skrzydłami ptaka:
„dog” – palce jak głowa psa, można dodać odgłos:
„triangle” – palce układają się w kształt trójkąta:
Po wspólnym ustaleniu gestów robimy powtórkę wyrazów.
Dzieci mówią: „You are showing a bowl.” albo „It’s a bowl.”
Jak zawsze zachęcam, aby dzieci mówiły całymi zdaniami.
Następnie dzieci po kolei pokazują jeden z gestów a reszta zgaduje.
Na kolejnych zajęciach robimy powtórkę.
Największym ograniczeniem w tej zabawie jest obawa nauczyciela, że gesty będą albo zbyt dziwne i mało doskonałe albo że dzieci będą zbyt mało twórcze i całość spadnie na prowadzącego.
W każdym razie polecam chociaż na jeden raz!