Jak ćwiczyć przymiotniki wyrażające emocje:
Co jest potrzebne?
papierowe talerzyki z wyrysowanymi buziami*
Jak ćwiczyć?
1. Pokazujemy dzieciom talerzykowe buzie nazywając je:
„happy”, „sad”, „angry”, „surprised” or „frightened”, „tired”.
2. Dzieci losują buzie i nazywają emocje. Mogą przyłożyć talerzyki do twarzy i powiedzieć:
„Now, I am happy.” „Now, I am sad.” „Now, I am angry.” „Now, I am frightened.” „Now, I am tired.”
3. Dzieci kolejno przykładają sobie talerzyki nie widząc rysunku. Inni pokazują jakie odczucia wyraża talerzyk. Zadaniem dziecka jest nazwać określoną emocję: „I’m happy”. Można też dodać: „I guess, I’m happy”.
4. Dzieci kolejno przykładają sobie talerzyki widząc rysunek, natomiast reszta widzi białą stronę. Zadaniem dziecka jest wydawać takie odgłosy, aby inni mogli zgadnąć jego emocje.
Najlepiej zachęcić dzieci do zadawania pytania: „Are you happy?” i do odpowiedzi: „Yes, I am.” albo „No, I am not.”
*buzie można zalaminować