Nastroje po angielsku

Jak ćwiczyć przymiotniki wyrażające emocje:

Co jest potrzebne?

papierowe talerzyki z wyrysowanymi buziami*

2015-02-12_23-07_DSC_9927

Jak ćwiczyć?

1. Pokazujemy dzieciom talerzykowe buzie nazywając je:

„happy”, „sad”, „angry”, „surprised” or „frightened”, „tired”.

2. Dzieci losują buzie i nazywają emocje. Mogą przyłożyć talerzyki do twarzy i powiedzieć:

„Now, I am happy.” „Now, I am sad.” „Now, I am angry.” „Now, I am frightened.” „Now, I am tired.”

talerzyki buzia usmiechnieta talerzyki buzia przestraszona talerzyki buzia zła

3. Dzieci kolejno przykładają sobie talerzyki nie widząc rysunku. Inni pokazują jakie odczucia wyraża talerzyk. Zadaniem dziecka jest nazwać określoną emocję: „I’m happy”. Można też dodać: „I guess, I’m happy”.

4. Dzieci kolejno przykładają sobie talerzyki widząc rysunek, natomiast reszta widzi białą stronę. Zadaniem dziecka jest wydawać takie odgłosy, aby inni mogli zgadnąć jego emocje.

Najlepiej zachęcić dzieci do zadawania pytania: „Are you happy?” i do odpowiedzi: „Yes, I am.” albo „No, I am not.”

*buzie można zalaminować