Powtórki na instrumencie

„Ćwiczyć to powtarzać wiele razy dobrze” to motto, które często słyszymy na naszych muzycznych lekcjach.

Większość uczących się gry na instrumentach, zarówno dzieci jak i dorośli, mają pokusę, aby od razu grać cały utwór.

Bardzo często kończy się to częstym zaczynaniem od początku, słabym środkiem i końcem.

Nasza nauczycielka podkreśla, że bardzo istotne jest ćwiczenie małych fragmentów.

Ale jak powtarzać ćwiczenia z dzieckiem, aby uniknąć nudnej rutyny?

Oto parę sprawdzonych pomysłów:

powtórki

Rzucanie kostką, aby określić liczbę powtórek;

kostka

Przekładanie/przesuwanie przedmiotów (np. kolorowych szkiełek z jednego stosu na drugi, albo groszy) aby zaliczyć 10 powtórek;

przekladanie przekladanie

Przesuwanie koralików na sznurku albo pomponów nawleczonych na nitkę (taki wspaniały prezent dzieci dostały od naszej nauczycielki skrzypiec na koniec roku:)), aby zaliczyć 10 powtórek;

gasienica z pomponow

Granie danego fragmentu co krok idąc określony dystans (dotyczy to oczywiście instrumentów, z którymi można się poruszać).

Granie co krok