Tym razem wzięłam się za zamki wyznaczone dla przez organizatorów konkursu historycznego ALFIK dla 6 klasy szkoły podstawowej.
Stworzyłam karty „interaktywne”:)
Tradycyjnie jest to zestaw par.
Do pobrania:
ZAMKI POLSKI ALFIK 6 DO UZUPELNIENIA
Różnica polega na tym, że jedna karta z pary to zdjęcie zamku z nazwą, natomiast druga wymaga wypełnienia.
Zawiera miniaturkę zdjęcia zamku, nazwę oraz zarys Polski, na którym trzeba zaznaczyć dany obiekt oraz dużo wolnej przestrzeni, którą trzeba wypełnić informacjami na jego temat.
W moim zamyśle karty miały być zalaminowane i wypełniane markerem do białych tablic.
Po zrobieniu kart przetestowałam je na paru szóstoklasistach.
Ponieważ graliśmy w 4 osoby wszyscy dostali po 3 karty do wypełnienia.
Chłopaki szukali informacji w internecie (używając do tego telefonu komórkowego).
Mieli za zadanie wpisać jedną albo dwie informacje o zamku i zaznaczyć kropkami ich miejsca na mapkach.
Każdy pokazał co zrobił. Na koniec graliśmy w pary.
Przed złożeniem kart do opakowania informacje zostały starte.
Moim kolejnym założeniem jest wykorzystywanie kart wielokrotnie i wpisywanie coraz to nowych informacji.
Bo w końcu nie chodzi o to, żeby tylko coś pięknie wypełnić ale, żeby coś z tego zostało w głowie:)
Oczywiście wspaniałą opcją jest również wydrukowanie kart i poproszenie dziecka o znalezienie i wpisanie na kartach jak najwięcej informacji.
Pomysł ten wydawał mi się jednak zbyt trudny i żmudny jak na jeden raz.
Opcją pośrednią jest wpisanie paru informacji:
Ponieważ zestaw składa się z zdjęcia z podpisem, karty z miniaturką zdjęcia oraz karteczki z podpisem można go również wykorzystać w tradycyjny montessoriański sposób:
– najpierw rozłożyć w rzędzie karty z podpisem,
– następnie pod spodem ułożyć karty z miniaturą zamku, mapą i podpisem,
– zakryć podpisy z kartami z podpisem odwróconymi obrazkiem w dół kartami z miniaturką,
– dołożyć podpis,
– na koniec sprawdzić poprzez przesunięcie karty z miniaturką, tak aby napis był widoczny.