JAK ĆWICZYĆ Z DZIECKIEM WIERSZ ALBO REGUŁKĘ NA PAMIĘĆ
Rzucamy do siebie piłką albo innym „dobrze latającym” przedmiotem, np. pluszakiem.
KROK 1
Mówimy wersami, wyrazami lub zdaniami i prosimy dziecko o powtórzenie:
np.
Dorosły: Proszę Państwa oto miś [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Proszę Państwa oto miś [odrzuca piłkę do dorosłego]
Dorosły: Miś jest bardzo grzeczny dziś [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Miś jest bardzo grzeczny dziś [odrzuca piłkę do dorosłego]
Dorosły: Chętnie Państwu łapę poda [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Chętnie Państwu łapę poda [odrzuca piłkę do dorosłego]
Dorosły: Nie chce podać [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Nie chce podać [odrzuca piłkę do dorosłego]
Dorosły: A to szkoda [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: A to szkoda [odrzuca piłkę do dorosłego]
KROK 2
Mówimy co drugi wyraz
Dorosły: Proszę [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Państwa [rzuca piłkę do dorosłego]
Dorosły: oto [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: miś [rzuca piłkę do dorosłego]
…
KROK 3
Mówimy co drugi wers
Dorosły: Proszę Państwa oto miś [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Miś jest bardzo grzeczny dziś [rzuca piłkę do dorosłego]
Dorosły: Chętnie Państwu łapę poda [rzuca piłkę do dziecka]
Dziecko: Nie chce podać, a to szkoda [rzuca piłkę do dorosłego]
KROK 4
Mówimy i rzucamy piłkę bardzo powoli albo odwrotnie: szybko
PIŁKĘ MOŻNA WYKORZYSTAĆ TEŻ:
DO NAUKI SŁÓWEK Z JĘZYKA OBCEGO
(w języku obcym wymieniamy kolejno rzucając piłką zwierzęta albo rzeczy, które można znaleźć w łazience)
LUB NAUKI TABLICZKI MNOŻENIA
(jedna osoba zadaje pytanie, druga odpowiada)